استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی به بهترین شکل

0

شبکه های اجتماعی به دلیل اینکه بر پایه آزادی بیان متولد شده اند و صدای تحسین و یا اعتراض و شکایت مردم را به گوش جهانیان می رسانند، توانسته اند محبوبیت زیادی را در بین کاربران اینترنتی به دست آورند و روز به روز مخاطبان بیشتری را به سوی خود جلب کنند. به همین منظور شرکت ها و سازمان های بازاریابی و همچنین صاحبان مشاغل اینترنتی به شبکه های اجتماعی به عنوان یک پتانسیل بالقوه در حوزه بازاریابی نگاه می کنند و می دانند که نقش شبکه های اجتماعی در بازاریابی بسیار پر رنگ و غیر قابل انکار است. زیرا آنها آگاه هستند که مخاطبانی که صفحات آنها را دنبال می کنند می توانند نامحدود و از سرتاسر این مرز و بوم و کره خاکی باشند و در صورت ارائه مطالب جذاب و خدمات با کیفیت هر یک از این مخاطبان می توانند یک سفیر برای معرفی برند آنها به دیگران باشند. به همین جهت است که آنها سعی می کنند، بتوانند هر لحظه به تعداد مخاطبان خود اضافه کنند و برای آن، دست به کارهای مختلفی می زنند که گاه با موفقیت و پیروزی همراه است و گاه با شکست و سقوط. اما دوستان عزیز به یاد داشته باشید که برای موفقیت در هر کاری نیاز به یک برنامه از پیش تعیین شده دارید و بدون برنامه و در لحظه کار کردن، ممکن است شما را ناامید کرده و با شکست مواجه کند. به همین جهت در این مقاله تلاش شده تا شما را با چگونگی بازاریابی در شبکه های اجتماعی آشنا کنم. بنابر این خواهش می کنم که با حوصله و با تمرکز کامل آن را بخوانید.

استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی:

  1. ایجاد افتخار
    • بگذارید کاربران با دلایل خودشان به شما جذب شوند. آنها علاقه مند به خودنمایی هستند و به اینکه هدف شما هستند، فخر می فروشند.
    • بهترین کار برای ایجاد فخر در کاربران به این صورت است که می توانید به ازای فعالیتی که کاربر انجام می دهد (شرکت در مباحث و مسابقات و جمع آوری امتیاز، معرفی کاربر جدید، تعداد بازدید از صفحه، اشتراک گذاری مطالب و…) امتیازاتی قرار دهید و در پایان ماه با قرار دادن برترین کاربر در صفحه اول سایت و در پایان سال با دادن پاداش و جایزه، کاربر را مشتاق کنید و به او اعتبار دهید. این گونه کاربر برای دریافت جایزه و خودنمایی بیشتر همواره برای شما فعالیت خواهد کرد.
  2. گفتگو ها و مطالب
    • به مطالب جدید و با ارزش توجه کنید.
    • موضوعاتی که دیگران به آن فکر نکرده اند و مطلبی ننوشته و یا نگفته اند را در اولویت قرار دهید و در مورد آنها بحث کنید.
    • موضوعاتی را به بحث بگذارید و کاربران را در بحث شرکت دهید. در روند بحث بسیار دقت کنید تا به وجهه و کسب و کار شما آسیبی نرساند.
    • دیدگاهی منحصر به فرد در مورد یک موضوع ارائه کنید و آن را پرورش دهید. دیدگاه باید دقیق، درست و خاص باشد.
  3. پیش دستی
    • به مطالب جدید لینک دهید و اولین نفری باشید که اخبار فوری را اطلاع می دهید. اما باید ابتدا از صحت مطلبی که به اشتراک می گذارید مطمئن شوید.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.